Esen Plastik tarafından tasarlanan montaj aparatının amacı, korige boruların sahada manşon ve/veya muf vasıtası ile birleştirilmesi sırasında kolaylık sağlamak ve halihazırda bu amaçla kepçe vb. iş makineleri kullanımı nedeniyle manşonlarda ve muflarda oluşan hasarların ve sorunların önüne geçmektir.
Bu parça 2 set halinde tasarlanmıştır.1. set 300 mm –600 mm, 2. set ise 800 mm ve 1000 mm çapları arasındaki koruge boruların birleştirilmesi ya da sökülmesi amacıyla kullanılmaktadır.
Çap değişimlerinde kolun genişliği takılacak veya çıkarılacak manşonun ölçüsüne göre kelebek başlı civatalar vasıtasıyla arttırılabilmekte veya azaltılabilmektedir.
Bu parçalar koruge boruların birleştirilmesi ya da sökülmesi sırasında manşonun iki tarafından boruların üzerine yerleştirilmektedir. Kelepçelerin üzerinde hangi çap için kullanılacağını gösterilmektedir. (Resimde yer alan kelepçeler 400mm Koruge Boru için uygundur.)
Koruge Borunun birleştirme işlemi sırasında kullanılmaktadır.
Koruge Borunun sökme işlemi sırasında kullanılmaktadır.
1. 2 numaralı kelepçe parçaları birleşecek olan ve contaları takılmış koruge boruların üzerine yerleştirilir.
2. Genişliği ( ilgili çap ) koruge boruya göre ayarlanmış olan takma / çıkarma kolu bir taraftaki kelepçe parçanın iki yanındaki pimlere geçirilir.
3. akma lamalarının delikli tarafları, takma / çıkarma kolunun alt tarafındaki pimlerine her iki taraftan geçirilir. Takma lamalarının slotlu tarafları ise diğer kelepçe parçasının her iki yanındaki pimlere geçirili
4. Takma / çıkarma kolu ileri doğru hareket ettirilerek boruların birbirine doğru hareketi sağlanır. Eğer boruların birleşmesi sağlanamadıysa kol geriye doğru çekilip tekrar ileri doğru hareket ettirilerek boruların birleşmesi sağlanır.
Doğru montaj ve doğru yataklama boru ömrünü uzatır. Boru döşeme ile ilgili her türlü konuda ESEN Proje Destek Ekibi’ne danışabilirsiniz. ESEN Proje Destek Ekibi, fabrikamız ya da şantiyenizde sizlere gerekli eğitimleri vermekten memnuniyet duyacaktır.
TRAFİK YÜKÜ olan arazilerde dolgu bölgesi standartlar ölçüsünde sıkıştırılmalıdır. Gerekli döşeme derinliğinin sağlanamadığı koşullarda BETON GÖMLEKLEME yapılmalıdır.
Taşıt Cinsi | Kg Newton | Trafik (Tekerlek Yükü) Ibs. Kuvvet | Min.Gömme Derinliği Metre |
---|---|---|---|
AASHTO H2 (C) | 72 | 16000 | 1 |
BS 1 53 HA © | 90 | 20000 | 1.5 |
ATV LKW 12 © | 40 | 9000 | 1 |
ATV SLW 30 © | 50 | 11000 | 1 |
ATV SLW 60 © | 100 | 22000 | 1.5 |
Cooper E80 | Trenyolu | 3 |
ÜST TABAKA : Sıkıştırılmamış toprak dolgu.(Yol geçişleri hariç)
GÖMLEK TABAKA : Sert cisimlerden arındırılmış,
sıkıştırılmış toprak dolgu
YASTIK TABAKA : Sıkıştırılmış kum
H: Hendek Derinliği (cm)
Hüst: Boru üst kotu ile zemin arasındaki mesafe (cm),
b: Hendek Genişliği (cm)
Y: Yastık Tabaka Yüksekliği (cm)
D: Boru Dış Çapı (mm)
2 : Derece Cinsinden Yataklama Açısı
Toprak altına döşenen boruların, toprak yükü dışında maruz kaldığı yükler vardır. Bunlar, deniz deşarjı gibi doğrudan denize boru döşenmesinde oluşan yükler olabileceği gibi, boru toprak altına döşendiğinde zemin suyunun oluşturacağı ek yükler de olabilir. Bu yüklerin dışında gömlekleme yöntemi ile iç içe geçen borularda, borular arası boşluğu doldurmak için yapılan gömlekleme betonu veya emiş maksatlı vakumla çalışan borularda oluşan ek yükler gibi aşırı gerilmenin olacağı projelerde stabilite (çökme) hesabı yapmak gerekecektir.
HDPE Koruge Borular için stabilite (çökme) basıncı hesabı:
HDPE Koruge Borular için stabilite (çökme) basıncı hesabı: